top of page
  • Foto van schrijverPackFeed

4 bewezen tips om succesvol te verkopen via Bol.com in 2024

Bijgewerkt op: 23 feb.

Verkopen bol.com 2024

Tegenwoordig is er ontzettend veel concurrentie op Bol.com. Zo is het afgelopen jaar het aantal verkopers toegenomen. En niet alleen deze verkopers bieden hun producten aan, maar ook Bol.com heeft haar eigen producten staan in haar assortiment. Hierdoor worden er dus miljoenen producten aangeboden op de bekende Nederlandse webshop. 

 

Logisch dus dat het steeds lastiger wordt om succesvol te verkopen op Bol.com. Met zoveel concurrentie is het namelijk ontzettend moeilijk geworden om überhaupt nog gevonden te worden in de resultaten van Bol.com.  

 

Tóch is bewezen dat verkopen op dit platform nog steeds mogelijk is. Door de succesformules van grote ondernemers intensief te onderzoeken, hebben wij een overzicht gemaakt met bewezen tips waarmee je succesvol zakendoet op Bol.com

 

Tip #1 Schrijf een duidelijke producttitel 

 

Het is belangrijk dat je de onderscheidende kenmerken van je product in de titel zet. Mensen scannen namelijk producten op de onderlinge verschillen. Met een accurate titel scoor je ook hoger qua vindbaarheid. Dat wat je in je titel zet, komt terug in de resultaten van Google. En als jij zo specifiek mogelijk je product weet te omschrijven, zal dit resulteren in een betere positie in de zoekmachine van Google. 

 

Een goede titel opbouw ziet er zo uit volgens Bol.com

 

[Merk] - [Productcode of Productnaam] – [Producttype] – [Kenmerk 1] – [Kenmerk 2] 

 

Tip #2 Gebruik hoge kwaliteit productafbeeldingen 

 

Een producttitel mag dan wel het eerste zijn wat mensen zien, maar recent onderzoek wijst uit dat een bezoeker gemiddeld 2,5 seconde naar je productpagina kijkt en daarna haar blik werpt op de productafbeeldingen. Deze informatie is enorm nuttig voor jouw onderneming.  

 

Je kan je concurrentie dus een grote stap voor zijn als je wel geoptimaliseerde productfoto’s gebruikt. Grijp die kans dan ook met beide handen aan. 

 

Tip #3 Zorg voor een razendsnelle levering 

 

Een snelle levering heeft een positief effect op je conversie-ratio. Een aanzienlijk deel van de consumenten op Bol.com wil namelijk zo snel mogelijk hun felbegeerde product in huis hebben. En de optie om binnen 24 uur te leveren zorgt ervoor dat zij eerder geneigd zijn om jouw product te kopen.  

 

Een fulfilment bedrijf met een goede cutoff tijd kan jou hier zeker bij helpen! Zo hoef je niet zelf de bestellingen in te pakken en wordt alles op tijd bezorgd. 

 

Tip #4 Word uitgelicht in het Koopblok van Bol.com 

 

Het koopblok van Bol.com is het eerste resultaat dat getoond wordt wanneer de klant naar een artikel zoekt. Dit eerste resultaat wordt selectief uitgekozen door Bol.com om zo het beste aanbod bovenaan te zetten. Als je product in het koopblok wordt meegenomen, stijgen je conversiecijfers met gemiddeld 30%. Logisch dus dat je hier kans voor wilt maken.  

 

Volgens het partnerplatform van Bol.com wordt het beste aanbod gekozen aan de hand van de volgende factoren: 

 

  • Snelle levertijd 

Des te sneller je levert, des te meer kans je maakt op het koopblok. 

  • Scherpe prijs 

De laagste prijs is volgens het programma achter Bol.com de beste deal. 

  • Prestatiescore 

Met een hoge score op de servicenormen, wordt je product eerder uitgelicht in het koopblok. 

 

Bol.com monitort iedere verkoper wekelijks op zijn of haar prestatiescore. Dit is een automatisch proces waarbij de machine kijkt naar je scores met betrekking tot responstijd, annuleringen, en klantbeoordelingen. Hoe hoger die scores, hoe beter je presteert op de servicenormen, hoe meer kans je hebt om in het koopblok te verschijnen. 

 

Conclusie 

 

Om succesvol te worden op Bol.com is het dus erg belangrijk om deze tips in uitvoering te brengen. Hiermee maak je namelijk een grotere kans om gevonden te worden op de zoekmachine van Google en op Bol.com zelf. En, nog veel belangrijker, zullen je verkoopcijfers er behoorlijk op vooruit gaan! 

17 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page