top of page
  • Foto van schrijverPackFeed

Ik heb een strike op bol.com wat moet ik nu doen?

Bijgewerkt op: 9 jul. 2023

Als je een strike op Bol.com hebt, betekent dit waarschijnlijk dat je de prestatienormen van Bol.com hebt overtreden en dat Bol.com daarom actie heeft ondernomen tegen je account. Afhankelijk van de reden voor de strike, zijn er verschillende stappen die je kunt nemen:

  1. Lees de e-mail die Bol.com je heeft gestuurd over de strike. In de e-mail vind je de uitleg waarom je de strike hebt ontvangen. In de meeste gevallen heeft de strike betrekking op het niet nakomen van jouw leverbelofte zoals voor 23:59 besteld morgen in huis of voor 17:00 besteld morgen in huis.

Verzenden Via Bol.com / Verzenden Via Bol.com+

Controleer hierbij goed of je gebruik maakt van Verzenden Via Bol.com (VVB) of Verzenden Via Bol.com+. Indien je gebruik maakt van VVB en je hebt een strike ontvangen betekend dit dat jouw bestellingen niet of niet op tijd gescand zijn door Postnl, DHL of Budbee. Belangrijk bij het tijdig inleveren van je bestellingen is dat je de lichtingstijden handhaaft. Lever je na de lichtingstijden jouw pakketten in dan geldt voor Bol.com dat het pakket niet tijdig ingeleverd is.


Advies: Wij raden je aan om goed na te gaan waarom de bestelling niet voldaan heeft. Dit zou bijvoorbeeld kunnen beteken dat je jouw pakketten ingeleverd hebt na de lichtingstijden of dat het Postnl/DHL punt jouw pakketten niet gescand heeft. Wij raden altijd aan om het verzendbewijs op te vragen.


Eigen leverbelofte

Als je als partner zelf je leverbelofte ingesteld hebt, betekend dit dat je verantwoordelijk bent voor wanneer de klant uiteindelijk haar pakket ontvangt. Dit geldt ook als je zelf het pakket op tijd afgegeven hebt aan de vervoerder, maar de vervoerder levert het pakket niet tijdig af bij de klant. Dan geldt voor jou als partner dat je niet voldaan hebt aan de leverbelofte. Met een eigen leverbelofte kan je zelf de leverbelofte instellen. Dit verschilt ten opzichte van Verzenden Via Bol.com of Verzenden Via Bol.com+. In dat geval bepaalt Bol.com de leverbelofte. Zeker in de drukke periodes zien wij de leverbeloftes soms wel oplopen tot 5/6 dagen.


Advies: Wij raden aan om jouw eigen leverbelofte tijdelijk aan te passen naar Verzenden Via Bol.com of Verzenden Via Bol.com+. Voldoe je twee weken aan onderstaande prestatienormen dan vervalt je strike.


Prestatienormen:

  • Meer dan 98,5% van de bestellingen wordt op tijd geleverd

  • Je hebt minder dan 0,5% annuleringen

  • 90% van de klantvragen wordt binnen 24 uur behandeld

PackFeed fulfilment kan samen met jou plan maken om jouw strikes weg te werken. In de meeste gevallen betekent dit dat je gebruik gaat maken van Verzenden Via Bol.com+. Dit kan via PackFeed fulfilment. Je behoudt dan het voordeel van voor 23:59 besteld is de volgende werkdag in huis.


Lukt het niet om jouw klantvragen op tijd te beantwoorden ook dan hebben wij goed nieuws. ContactFeed kan namelijk voor jou de klantenservice uit handen nemen.


Wil je samen met PackFeed fulfilment schakelen neem dan contact met ons op via Info@PackFeed.nl


Wens je direct een offerte te ontvangen vul dan het aanvraagformulier in op de volgende pagina:



38 weergaven0 opmerkingen

Σχόλια


bottom of page